JAK LÉČIT OPRAVDU MENTÁLNĚ RETARDOVANÉ KLIENTY

RADY OD ABSOLUTNÍHO STVOŘITELE LIDSTVA ABSOLUTNÍHO AUMDŽINA HÁBA SOLÚTA AGAPE ABSOLUTNÍHO MELCHISEDEKA AUM AUMLÁVA AUMDONA AUMMORDORA AILAVYOU www.globalnireformapsychiatrie.cz/jak-lecit-opravdu-retardovane-klienty/

JAK LÉČIT OPRAVDU MENTÁLNĚ RETARDOVANÉ KLIENTY

MENTÁLNÍ RETARDACE NENÍ NEMOC, ALE JEDNÁ SE O TRVALÉ ČI DOČASNÉ POŠKOZENÍ MOZKU, KTERÉ JE MOŽNÉ DO URČITÉ MÍRY PODLE STUPNĚ A ZPŮSOBU POŠKOZENÍ ZMĚNIT. 

Pokud je způsobeno těžkými kovy nebo jiným jedem - například očkováním, je možné prakticky úplné vyléčení detoxikací a tréningem rozumových funkcí. Pokud je způsobeno genetickou vadou, přidušením a nebo starším psychotronickým poškozením, většinou to nejde. Lze ale naučit retardovaného samoobslužnosti a vést ho k větší spolupráci.

JE TŘEBA JE ROZDĚLIT PODLE MÍRY JEJICH POŠKOZENÍ.

Cílem práce s mentálně retardovanými by měla být vždy jejich samoobslužnost, aby mohli být navráceni do domácího prostředí, kde se vyznají a jsou schopni v něm obstát, pokud existuje.

MĚLO BY S NIMI PRACOVAT VŽDY VÍCE ASISTENTŮ, ABY SE PŘI AKTIVITÁCH NESTALA NĚJAKÁ NEHODA. PRACUJEME S MAXIMÁLNÍ SKUPINOU 3 - 5 MENTÁLNĚ RETARDOVANÝCH NEBO INDIVIDUÁLNĚ. Pokud si zavedete pravidla jak přesně kterou aktivitu dělat, retardovaní mají rádi řád a mnohočetné opakování. Jsou jako děcka. MUSÍ SE NAUČIT PO KAŽDÉ AKTIVITĚ UKLÍZET. ŽÁDNÉ PŘEDMĚTY NEZŮSTÁVAJÍ V JEJICH PŘÍTOMNOSTI BEZ DOZORU A PROTO JE MÁME UMÍSTĚNÉ VE SKŘÍNKÁCH, KTERÉ JSOU UZAMYKATELNÉ.

NIKDE NENÍ SKLO, KTERÉ BY ŠLO ROZBÍT.

MENTÁLNĚ RETARDOVANÍ POTŘEBUJÍ HODNĚ SVĚTLA DO OČÍ JAK V PROSTORÁCH UVNITŘ, TAK VENKU. 

SVĚTLO LÉČÍ MOZEK.

RETARDOVANÍ MUSÍ CHODIT NA SLUNCE A MUSÍ SE JIM VYSVĚTLIT, ŽE DO SLUNCE SE NEDÍVÁ. 

JE NUTNÉ JIM NEUSTÁLE TRPĚLIVĚ OPAKOVAT PRAVIDLA SOUŽITÍ.

TA BY MĚLI DOSTAT PÍSEMNĚ A OPSAT SI JE. POKUD TO NEUMĚJÍ, MUSÍ SE ZAČÍT UČIT PSÁT.

POKUD MAJÍ NĚJAKÉ KONČETINY PO OBRNÁCH A ZAKŘEČOVANÉ PO TAJNÉM PSYCHOTRONICKÉM MUČENÍ, MUSÍ SE VHODNĚ ROZMASÍROVAT TRPĚLIVÝMI REFLEXNÍMI MASÁŽEMI A ROZVOLNIT A NATÁHNOUT. Masáže musí dostat takoví klienti se zakřečovanými končetinami předepsané  - 1 - 2X TÝDNĚ CELOTĚLOVOU MASÁŽ.

KAŽDÝ PŘEDMĚT MUSÍTE POJMENOVAT A UKÁZAT JIM JAK S NÍM MAJÍ ZACHÁZET A POTOM JE KONTROLOVAT, ZDA TO DĚLAJÍ SPRÁVNĚ.

RETARDOVANÍ BY MĚLI MÍT MOŽNOST SLEDOVAT DIVADLO PRO NĚ, ZAUJMOUT JEJICH POZORNOST. MŮŽETE MÍT NĚJAKÉHO MASKOTA, KTERÝ JIM DĚLÁ PRŮVODCE JEJICH POBYTEM U VÁS A VŠECHNO JIM VYSVĚTLUJE.

POZDĚJI, KDYŽ SE SOUSTŘEDÍ, TELEVIZI, VELKOU OBRAZOVKU  - NE SAMI, NEBO JIM PROMÍTAT FILMY NA PLÁTNO, COŽ JE LEPŠÍ. Malé mobilní telefony a nebo tablety a malé počítače nejsou pro ně vhodné. Nejsou schopni fokusovat pozornost na obraz, který není trojrozměrný. Potřebují velký obraz. O FILMU JE PAK FAJN DISKUTOVAT. Obvykle neudrží dlouho pozornost a proto jim pouštíme filmy krátké, ideálně pro začátek kreslené. 

POKUD BYSTE S NIMI SLEDOVALI KRESLENÉ FILMY, MILUJÍ PAK MÍT POSTAVIČKY Z FILMU JAKO PANENKY, PLYŠÁKY A HRÁT S NIMI DIVADLO.

Milují, když je natočíte a potom jim to pustíte. Milují sami sebe. Milují svoje fotografie.

POTŘEBUJÍ SE POHYBOVAT V MNOHA MÍSTNOSTECH, KTERÉ JSOU ROZMANITÉ. KAŽDÁ NA NĚCO JINÉHO. NUDA UBÍJÍ MOZEK JEŠTĚ VÍCE A ČLOVĚK OMEZENÝ NA OHYBU A PROSTORU ZTRÁCÍ POZORNOST A NIC HO NEBAVÍ.

TITO PACIENTI POTŘEBUJÍ NUTNĚ DOSTATEČNĚ VELKÝ OPLOCENÝ A STRÁŽÍ HLÍDANÝ AREÁL ZAHRAD, KDE BY SE MOHLI POHYBOVAT VOLNĚ. 

To nyní v léčebnách, ústavech a nemocnicích chybí.

PRO PROKYSLIČENÍ MOZKU POTŘEBUJÍ VÝHLED DO DÁLKY V PŘÍRODĚ, ČISTÝ VZDUCH A HODNĚ PŘIROZENÉHO SVĚTLA, POHYB A VOLNOST

POTŘEBUJÍ SVOBODU V BEZPEČNÉM PŘIPRAVENÉM PROSTŘEDÍ. 

JINAK NEMŮŽE ZPĚTNĚ JEJICH MOZEK INERVOVAT A AKTIVOVAT SPRÁVNĚ.

Jakákoli represe na tyto pacienty v podobě uzavřeného prostoru, elektrický proud, klecová lůžka, jedoléky, izolace považujeme za násilí hrubého charakteru a pro mentálně retardované pacienty, stejně tak jako pro všechny jiné, je to mučení. Pro ně obzvlášť, neboť jejich mozek má velké nároky na pohled do dálky ve volném prostoru v přírodě.

ABSOLUTNĚ JE ZAKAZUJEME A ŽÁDÁME SI PRO NĚ OPLOCENÉ AREÁLY S VELKÝM VOLNÝM PROSTOREM V PŘÍRODĚ, KDE SE NEMOHOU NIJAK ZRANIT NIČÍM.

DÁLE:

MĚLI BY SE NAUČIT DÝCHAT SPRÁVNĚ FROLOVŮV DÝCHACÍ TRENAŽER, POKUD TOHO JSOU SCHOPNI.

POTŘEBUJÍ STRAVU, PO KTERÉ JE TĚLO SCHOPNO DETOXIKOVAT TOXICKÉ LÁTKY A ZÁROVEŇ OBNOVIT ČI VYTVOŘIT NEDOSTATEČNÝ NERVOVÝ SYSTÉM MENTÁLNÍCH ENERGETICKÝCH SPOJŮ.

DO NÍ PATŘÍ FRESHE MINIMÁLNĚ. 1L DENNĚ, OŘECHY A SEMENA V NĚJAKÉ FORMĚ, KTEROU NEMOHOU VDECHNOUT NEBO SI DÁT DO NOSU ČI UCHA, TEDY NADRTIT NA PEČIVO S MÁSLEM NEBO VE FORMĚ POMAZÁNKY, OVOCE ROZMANITĚ, ZELENINU, ZEJMÉNA ZELÍ BÍLÉ PRO OBNOVU POCITOVÉ MIKROFLÓRY VE STŘEVECH, BÍLÁ ŘEDKEV, KEDLUBY, SALÁT, KVĚTÁK, MRKEV, OKURKY, PAPRIKY, RAJČATA. MĚLI BY MÍT MÁSLO A PEČIVO VÍCEZRNNÉ. POLÉVKY. DOSTATEK TEKUTIN, JINKA MAJÍ ZÁCPU A NEDETOXIKUJÍ SE. MĚLI BY DOSTÁVAT SUŠENÉ ŠVESTKY, DRCENÉ LNĚNÉ SEMÍNKO A POKUD SE NEVYPRAZDŇUJÍ ŘÁDNĚ, TAK PROBIOTIKA. MĚLI BY JÍST SALÁTY - RŮZNÉ DRUHY. MOHLI BY SI JE SAMI PŘIPRAVOVAT S TUPÝMI NOŽI. MĚLI BY MÍT BÍLÉ JOGURTY, KYSANOU SMETANU, COTTAGE CHEESE, ALKALICKÉ SÝRY. NEMĚLI BY JÍST PŘÍLIŠ MNOHO MASA. MĚLI BY JÍST IDEÁLNĚ 4X DENNĚ.

MĚLI BY MÍT NÁROK NA B- KOMPLEX, HTP-5, LNĚNÝ NEBO KLÍČKOVÝ OLEJ V KAPSLÍCH 1000MG DENNĚ PRO STABILIZACI NÁLAD A ROZVOJ MYŠLENÍ.

MĚLI BY JÍST CHLORELLU PYRENOIDOSU 24X 200MG DENNĚ VE TŘECH DENNÍCH DÁVKÁCH. DÁVKOVAT POSTUPNĚ.

MĚLI BY MÍT PŘÍSTUP K NĚČEMU, CO JIM CHUTNÁ, ABY SI TO SAMI VYBÍRALI, POTŘEBUJÍ AKTIVITY, KDE UPLTNÍ SVOJI VŮLI, TEDY ZŘÍDIT PRO NĚ KIOSEK S DROBNÝMI DOBROTAMI A NÁPOJI, KTERÉ SI MOHOU KOUPIT. MĚLI BY MÍT PENÍZE, NAKUPOVÁNÍ JE PRO NĚ DOBRODRUŽNÉ A JE TO JEDNA AKTIVITA, KTERÁ MŮŽE PROBÍHAT DENNĚ A NA KTEROU SE MOHOU TĚŠIT. MĚLO BY SE PRO NĚ ZŘÍDIT POSEZENÍ. DO KIOSKU NEBO DO RESTAURACE V LÉČEBNĚ BY MOHLI CHODIT POMÁHAT OBSLUHOVAT TŘEBA JENOM NA MALOU CHVILKU NĚKOLIKRÁT TÝDNĚ, 

STŘÍDAT SE PO HODINĚ.

VHODNÉ JE ZAPOJOVAT JE DO PRÁCE NA ČISTOTĚ PROSTŘEDÍ, VE KTERÉM SE LÉČÍ A UČÍ SAMOSTATNOSTI. KAŽDÝ BY MĚL MÍT SVOJE ÚKLIDOVÉ PROSTŘEDKY.

VŠICHNI MUSÍ MLUVIT SPISOVNĚ

MUSÍ SE NAUČIT DĚKOVAT A SPRÁVNĚ ŽÁDAT O VĚCI NEBO POMOC OSTATNÍ. MUSÍ SE NAUČIT ZÁKLADNÍ SPOLEČENSKÉ VHODNOSTI, TAKŽE S NIMI PROBÍRÁME JAKÉ CHOVÁNÍ JE VHODNÉ A PROČ

MĚLI BY ZNÁT ABSOLUTNÍ BOŽÍ ZÁKON, AŽ VYJDE.

ROZEBÍRÁME S NIMI VZTAHY, KTERÉ NAVAZUJÍ V PROSTŘEDÍ, VE KTERÉM JE MÁME NA STAROSTI. POTŘEBUJÍ KOMUNIKOVAT O DENNÍCH PROBLÉMECH A ŘEŠIT JE SPRÁVNĚ.

KAŽDOU OSVOJENOU AKTIVITOU ROSTE JEJICH ŠANCE NA SAMOOBSLUŽNOST.

RETARDOVANÍ MUSÍ PROVÁDĚT 

PRAVOTOČIVÁ CVIČENÍ

TA JSOU NUTNÁ DENNĚ NĚKOLIKRÁT V KRÁTKÝCH INTERVALECH.
MUSÍ TRÉNOVAT OBĚ RUCE, 
IDEÁLNĚ KDYŽ SE UČÍ PSÁT OBĚMA RUKAMA Z PÍSANEK.
MOHOU SPOLEČNĚ PSÁT DO PÍSKU NA PLECHU PÍSMENA OBĚMA RUKAMA A ZASE JE SMAZAT.
POTŘEBUJÍ KONTAKT RUKAMA S RŮZNÝMI PŘEDMĚTY
ABY JE POZNÁVALI HMATEM. DEJTE DO NEPRŮHLEDNÉHO PYTLÍKU RŮZNÉ VĚCI A HMATEJTE S NIMI Z PYTLÍKU A POUZNÁVEJTE JE. MOHOU ZDE BÝT ZVÍŘATA, RŮZNÉ PŘEDMĚTY DENNÍ POTŘEBY, MATERIÁLY...
MŮŽETE JIM VYROBIT HRU, VE KTERÉ SE UČÍ SPRÁVNĚ ZACHÁZET S MALÝMI PŘEDMĚTY A NEROZHAZOVAT JE. KUPTE VELKOU MÍSU, KTERÁ JE TĚŽKÁ A NENÍ VRATKÁ, NEPŘEKLÁPÍ SE A DEJTE DO NÍ FAZOLE ADZUKI. DO NICH DEJTE MALÁ ZVÍŘÁTKA A POTOM S PACIENTY HRABEJTE RUKAMA V MÍSE A HLEDEJTE, CO JE VE FAZOLÍCH UKRYTO. POJMENOVÁVEJTE PŘEDMĚTY, KTERÉ JSTE TAM UKRYLI. MŮŽETE SE JE UČIT I V CIZÍM JAZYCE. CIZÍ JAZY JE IDEÁLNÍ STIMULANT MOZKU PRO RETARDOVANÉ, ALE POKUD NEUMÍ ŘÁDNĚ ČESKY, NEJPRVE TRÉNUJTE JAZYK MATEŘSKÝ, ABY SE DOMLUVILI. POTŘEBUJÍ NUTNĚ AKTIVITY, PŘI KTERÝCH ZAPOJÍ RUCE A JAZYK.
MĚLI BY VYMALOVÁVAT PRAVOTOČIVĚ 
MANDALOVÉ OMALOVÁNKY.
VELMI VHODNÉ JE SKLÁDAT VELKÁ PUZZLE.
MĚLI BY PSÁT NA TABULI A ŘEŠIT NĚJAKÉ RÉBUSY NA TABULI.
MĚLI BY SE UČIT JÍST S PŘÍBORY JEDNOU PRAVOLEVĚ A PODRUHÉ LEVOPRAVĚ, PŘEHAZOVAT SI JE V RUKÁCH A JÍST POKAŽDÉ JINAK.
MĚLI BY SI SAMI NEOSTRÝMI NOŽI PŘIPRAVOVAT JÍDLO, MĚLI BY MAZAT, KRÁJET NĚCO MĚKKÉHO A ARANŽOVAT.
POTŘEBUJÍ TRÉNOVAT JEMNOU MOTORIKU RUKOU, 
A TO V PROSTŘEDÍ, KDE JE DOSTATEK DENNÍHO SVĚTLA.
MĚLI BY SE ČESAT, ČISTIT SI ZUBY, MÝT SE SAMI, ROVNAT SI VĚCI, ROVNAT SI POSTEL, SKŘÍŇKY A MĚLI BY K TOMU POUŽÍVAT ROVNOMĚRNĚ OBĚ RUCE.
MĚLI BY BÝT SAMOOBSLUŽNÍ A DODRŽOVAT ŘÁD, KTERÝ SI STANOVÍ DOHROMADY.
MĚLI BY MÍT SOUKROMÍ A NĚCO SVÉHO, SOUBOR SVÝCH VLASTNÍCH VĚCÍ, PŘESTOŽE JSOU V KOLEKTIVU. JDE O TO, ABY NABYLI SAMOOBSLUŽNOSTI A POTOM SI BYLI SCHOPNI ZVYKNOUT NA SVOJE PROSTŘEDÍ A OBSLOUŽIT SE. 
VYROBTE JIM KOBERCOVOU TABULI NA STĚNU
A ZALAMINUJTE RŮZNÉ PŘEDMĚTY A POSTAVY A DEJTE NA DRUHOU STRANU SUCHÝ ZIP, ABY SE PŘICHYTÁVALY NA TABULI A VYPRÁVĚJTE SI S NIMI RŮZNÉ PŘÍBĚHY A TVOŘTE NA TABULI OBRAZ.
RETARDOVANÍ POTŘEBUJÍ NUTNĚ POUŽÍVAT MOZEK, VIZUÁLNÍ MATERIÁLY A RUCE. POTŘEBUJÍ ZAPOJIT VÍCE SMYSLŮ A ROZVÍJET JE.
MĚLI BY SE UČIT ČÍST, IDEÁLNĚ Z KNÍŽEK S VELKÝMI PÍSMENY. 
MĚLI BY VYPRÁVĚT PODLE OBRÁZKŮ V KNÍŽCE A UČIT SE BÁSNIČKY A PÍSNIČKY ZPAMĚTI.
MĚLI BY POSLOUCHAT STÁLE DOKOLA STEJNÉ POHÁDKY NEBO PŘÍBĚHY A PÍSNIČKY, ABY SE JE UČILI ZPAMĚTI.
VHODNÉ JSOU POHYBOVÉ HRY NA RŮZNÉ ROLE.
INTUITIVNÍ TANEC I TANEC, KDE SE UČÍ KROKY.
MOHOU SE UČIT HRÁT NA HUDEBNÍ NÁSTROJ, VELICE VHODNÉ JE PIÁNO. MOHOU DOSTÁVAT LEKCE HRY NA KLAVÍR A HRÁT JEDNODUCHÉ SKLADBY. POTŘEBUJÍ KOORDINOVAT OBĚ RUCE.

MOHOU NAVLÉKAT KORÁLKY NA TUPOU JEHLU A NIT. UČIT SE BARVY.

MOHOU SKLÁDAT KOSTKY, KTERÝMI SE NEMOHOU ZRANIT, TEDY NĚJAKÉ MĚKKÉ.

MĚLI BY MÍT CVIČEBNÍ MÍSTNOST A ZDE ŽÍNĚNKY A MĚKKÉ KOSTKY, KTERÉ SI MOHOU SLOŽIT POKAŽDÉ JINAK A UDĚLAT SI PŘEKÁŽKOVOU DRÁHU.

MILUJÍ KOSTÝMY. MOHOU HRÁT RŮZNÉ ROLE, PANTOMIMU A HÁDAT CO TO JE.

MĚLI BY SE UČIT MEDITOVAT PŘI LÉČIVÉ HUDBĚ LADĚNÉ NA 432HZ. TU BY SI MĚLI POUŠTĚT I DO SLUCHÁTEK A RELAXOVAT.

MILUJÍ OHEŇ. MŮŽETE JIM ZATÁHNOUT MÍSTNOST A ZAPÁLIT SVÍČKU A ZPÍVAT PŘI NÍ NĚJAKOU PÍSNIČKU. ZAVEĎTE SI RITUÁLY PŘI PÍSNIČKÁCH A ŘÍKANKÁCH.

SPOUSTA AKTIVIT PRO DĚTI JSOU PRO NĚ VHODNÉ, ALE JE TŘEBA JE PŘEDĚLAT NA HRU ÚMĚRNOU JEJICH VĚKU.

MOHOU HRÁT PEXESA.

MOHOU HRÁT KARTY JAKO PRŠÍ. - ZALAMINUJTE JIM JE.

MĚLI BY ČÍST A POKUD NEUMÍ, TAK SE ČÍST UČIT, POKUD TOHO JSOU SCHOPNI.

MĚLI BY MÍT PRAVIDELNĚ MASÁŽE A MOHLI BY SE JE UČIT NA SOBĚ, PŘIČEMŽ VŽDY VYUČUJEME, ŽE SE NESAHÁ NA SEXUÁLNÍ ORGÁNY A SPRÁVNĚ JE ZAKRÝVÁME.

MĚLI BY MÍT MOŽNOST NALOŽIT SE DO VÍŘIVKY A NECHAT SE NAMASÍROVAT VODNÍMI TRYSKAMI.

MĚLI BY SE POHYBOVAT V RŮZNĚ BAREVNÝCH MÍSTNOSTECH. BARVY VELICE STIMULUJÍ MYSL.

MĚLI BY MÍT MOŽNOST KOUPIT SI VLASTNÍ OBLEČENÍ, NAPŘÍKLAD SI HO VYBÍRAT Z DONESENÝCH VĚCÍ A ZKOUŠET JE ZA PARAVANEM. 

MOHLI BY SI UDĚLAT MÓDNÍ PŘEHLÍDKU Z DONESENÝCH VĚCÍ.

POTŘEBUJÍ POHLED NA KRÁSU V PŘÍRODĚ, TAKŽE BY MĚLI MÍT MOŽNOST JET NA VÝLET S ASISTENTEM A VIDĚT JINOU REALITU NEŽ REALITU ÚSTAVU ČI LÉČEBNY. MOHLI BY S NIMI JET PŘÍBUZNÍ A STŘÍDAT SE V PÉČI O NĚ A DOZORU.

V OPLOCENÉM AREÁLU, KDE POBÝVAJÍ VOLNĚ, BY MOHLY BÝT KOČKY NA POMAZLENÍ, SE KTERÝMI JE MUSÍTE UČIT SPRÁVNĚ ZACHÁZET. MOHLI BY JIM KUPOVAT DOBROTY V MÍSTNÍM KIOSKU A LÁKAT JE NA POMAZLENÍ.

ZORGANIZUJTE PRO NĚ KONCERT NĚJAKÉHO HUDEBNÍKA NA HUDEBNÍ NÁSTROJE.